نکات آرایشی

نکات آرایش صورت

نكات آرايش صورت

آموزش آرایش صورت

اکثر بانوان معمولا آرایشگر خود هستند. آرایش کمک می کند که خودمان را دوست داشته باشیم و با اعتماد به نفس به کار های روزمره خود بپردازیم. اما آموزش آرایش صورت به این آسانی نیست و دارای ترفند ها و قوانینی است که اگر رعایت نشود آرایش اثر عکس می دهد.

ما در این مقاله بعضی نکات ضروری را نام می بریم. همراهمان باشید.

آرایش صورت و مصرف مرطوب کننده

مصرف مرطوب کننده پس از شستشو صورت انجام می شود. بهتر است مرطوب کننده روی پوست مرطوب و با ماساژ آرام پخش شود. ماساژ زیاد لازم نیست، چون باعث حساسیت پوستی می شود. دفعات استفاده از مرطوب کننده به نوع پوست ما و نیاز آن بستگی دارد.

در آرایش صورت پرایمر را فراموش نکنید

همانند حرفه ای ها در آرایش صورت باید بعد مرطوب کننده، از پرایمر استفاده کنیم. پرایمر باعث می شود تا پوستمان صاف تر شود و آرایش طبیعی تری خواهیم داشت. همچنین ماندگاری آرایش بالاتر می رود و در تمام طول روز روی صورتمان می ماند.

نکاتی برای مصرف و خرید کرم پودر

استفاده لایه ای از کرم پودر برای پوست به هیچ عنوان توصیه نمی شود.این کار پوست را مانند پوست پرتقال می کند که با لایه های زیادی کرم پوشیده شده است. احتیاجی نیست از کرم پودر به همه نواحی صورت بزنیم، حتی مصرف کمی از آن روی گونه ها و بینی کافی است. تعدادی از خانم ها برای پوشش لک هایشان از کرم پودر استفاده میکنند که این باوری اشتباه است و برای این کار باید از کانسیلر استفاده کرد.

رنگ کرم پودر را مطابق رنگ پوستمان انتخاب می کنیم. استفاده از رنگ های روشن تر از پوست کاری اشتباه است. چون رنگ های روشن، باعث دیده شدن خطوط صورت و لک ها می شوند. درست محو کردن کرم پودر روی پوست یکی از مهم ترین کار هایی است که باید انجام دهیم.

نکات آرایش ابرو

برخی از بانوان که ابرو های کم پشت و نازک  دارند برای پرپشت دیده شدن ابرو هایشان از مداد ابرو استفاده می کنند. برای اینکه ابرو ها غیر طبیعی دیده نشود بهتر است از سایه ابرو با قلم سرکج باریک استفاده کنید.

ابروهای شما روی زیباتر شدن شما تاثیر زیادی دارد. ابرو هایی با فرم طبیعی چشم ها را درشت تر نشان می دهد. ابروهای پرپشت و بی حالت چشم ها را بی روح نشان می دهد و اکثرا ابرو های طبیعی باعث خوش حالت تر شدن چشم ها می شود.

استفاده از کانسیلر در آرایش صورت

دلیل استفاده از کانسیلر در آرایش صورت، پوشاندن همه قرمزی ها، جوش ها و تیرگی های دور چشم است. برای پوشاندن تیرگی دور چشم باید از کانسیلر یک درجه روشن تر از رنگ طبیعی پوست استفاده کنیم. به این صورت که یک مثلث کوچک در حالت برعکس زیر چشم می کشیم. سایر نواحی صورت که نیاز به کانسیلر دارند: پل بینی، چانه، وسط پیشانی و بالای لب بالایی تان .

آرایش چشم

  1. پرایمر سایه چشم : پرایمر جایگاه ویژه ای در ارایش چشم دارد. پرایمر کمک میکند تا سایه چشم مدت طولانی تری روی پلک هایمان باقی بماند.
  2. سایه چشم: در آرایش چشم فرم چشم ها اهمیت زیادی دارد به طور مثال اگر فرم چشم های تان پف دار است، از سایه مات و تیره استفاده کنید. اگر چشم های گودی دارید، از سایه تیره و روشن براق استفاده کنید. و اگر چشم های خیلی ریز دارید باید از سایه های روشن استفاده کنید. برای سایه زدن علاوه بر فرم چشم، رنگ چشم نیز اهمیت زیادی دارد. سعی کنید سایه چشمتان را متناسب با رنگ چشم تان انتخاب کنید.

ما در این مقاله سعی کردیم بخشی از دغدغه های آرایشی شما را رفع کنیم . اگر هنوز هم سوالی دارید با مشاوران  سون بیوتی در ارتباط باشید.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *